خط ریسندگی رینگ با ماشین آلات مجهز توانایی تولید رنج وسیعی از نخ های مورد نیاز با جنس و نمره را دارا می باشد. این خط در سال   1397  به خطوط تولید کارخانه اضافه شده است .

در راستای حساسیت شرکت به کیفیت مواد اولیه ، الیاف مصرفی از شرکت های معتبر خریداری و بعد از بررسی و تایید توسط واحد کنترل کیفیت جهت مصرف به واحد ریسندگی ارسال میگردند.

 

 واحد بافندگی مجهز به ماشین بافندگی مدرن پیکانول ایرجت و راپیری می باشد و ظرفیت تولید 5 میلیون متر پارچه در سال را دارا می باشد. با توجه به حجم تولید این واحد ، علاوه بر نخ های تولید شده توسط ریسندگی شرکت ، بخشی از نخ های مصرفی نیز از شرکت های داخلی و خارجی  شناخته شده خریداری و تامین میگردد.

ماشین های پیکانول با راندمان تولید بالا پارچه را با کیفیت مناسب  به صورت سفید و طرح رنگی مطابق با طرح ارائه شده از دفتر طراحی می بافند.

 

بخش رنگرزی مجهز به انواع ماشین آلات رنگرزی الیاف، تاپس ، نخ و پارچه بوده و لذا با توانمندی و تنوع بالا جهت رنگرزی انواع محصولات نساجی ، شرایط خیلی خوبی را برای ایجاد طرح های جدید و خطوط تولید متنوع در شرکت فراهم کرده است.

رنگهای و مواد مصرفی این واحد از شرکت های معتبر خریداری و با اجرای پروژه بهینه سازی ، میزان مصرف آب و انرژی این واحد بسیار کم و بهینه شده است . همچنین  پساب رنگرزی نیز در واحد تصفیه پساب ، تصفیه شده و حجم بالایی از آن مجددا جهت مصرف به خط تولید بازمیگردد. ماشین آلات متنوع ، به روز با سیستم اتوماسیون ، آزمایشگاه مجهز و متخصصین مجرب از توانمندی های این بخش تولید می باشد.

 

بخش تکمیل شرکت پشمبافی گلنثار یکی از مجهز ترین خطوط تکمیل در سطح ایران بوده و یکی از بهترین ها جهت تکمیل پارچه های فاستونی برای پارچه های کت و شلوار می باشد.  بخش تکمیل مجهز به انواع ماشین آلات تکمیل خشک و تر پارچه بوده  و تنوع ماشین آلات امکان شستشو ، خشک کردن و تثبیت ابعادی پارچه ، ریلکس کردن پارچه ، بهبود زیردست و  امکان انجام تکمیل های جانبی مثل تکمیل نانو ، ضد آب و روغن ، لیمنه را فراهم کرده و از طرف دیگر با کمک ماشین تراش و دکاتور و سوپر فینیش امکان ارائه پارچه با زیردست عالی را فراهم می کنند.

در کنار خطوط تولیدی واحد طراحی ، کنترل کیفیت ، رفوگری و کنترل پارچه ، تصفیه پساب ، فنی و مهندسی و تحقیق و توسعه به ارتقا سطح کیفیت محصول تولیدی و بهینه سازی خط تولید کمک کرده اند.

 

واحد کنترل کیفیت در سه بخش زیر کنترل محصولات را مطابق با دستورالعمل های استاندارد ملی و  بین المللی ( ISO ، ASTM و AATCC ) و با تجهیزات مدرن آزمایشگاهی انجام داده و به حفظ کیفیت محصولات در حد بالا کمک می کند

کنترل مواد اولیه (شامل الیاف، نخ و مواد شیمیایی )

کنترل محصولات میانی ( کنترل محصول در جایگاه های مختلف خط تولید )

کنترل محصول نهایی

علاوه بر کنترل صورت گرفته در مراحل مختلف ، در بخش رفوگری و کنترل نهایی ، علاوه بر کنترل و درجه بندی پارچه تولیدی بعضی از عیوب سطح پارچه برطرف میگردد.

 

این واحد با کمک نرم افزارهای طراحی پارچه و نیروی متخصص و با تجربه آشنا با طرح و رنگ ، کالیته های متنوعی را برای ارائه به مشتری آماده می کنند.

این واحد با اجرای برنامه های دوره ای تعمیرات نگهداری ماشین آلات و تعمیرات مقطعی ، ماشین آلات را در سطح بهینه کارایی نگه داشته و مانع از توقفات مقطعی در خط تولید میگردد.

همچنین برنامه های راه اندازی و نصب ماشین آلات جدید توسط تیم متخصص و با تجربه این واحد اجرا میگردد.

فهرست