دربـاره مـا

شرکت پشمبافی گلنثار در استان اصفهان ، یکی از قطب های نساجی ایران قرار گرفته و در حال حاضر یکی از تولید کنندگان اصلی پارچه لباس های رسمی مردانه و زنانه در ایران بوده و با ظرفیت تولید  5 میلیون متر سالیانه  انواع متنوع پارچه های مخلوط،  سهم بزرگی در بازار داخلی و صادرات در بخش نساجی کشور دارد.

شرکت پشمبافی گلنثار در سال 1367 تاسیس و با مدیریت توانمند و توسعه هدفمند در حال حاضر با خطوط تولیدی مختلف ( ریسندگی تا تکمیل ) قادر به تولید انواع پارچه های مخلوط مناسب برای لباس های رسمی مردانه و زنانه شامل کت وشلوار، مانتو و شلوار زنانه و پالتو مردانه و زنانه می باشد. این شرکت با اتکای به نیروی توانمند، ماشین آلات مدرن و متنوع  قادر به تولید انواع پارچه ها مطابق با نظر مشتری با طرح و رنگ متنوع و کیفیت بالا می باشد . در در حال حاضر شرکت  سهم قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص داده و و قدم های خوبی جهت صادرات پارچه های تولیدی برداشته است.

شرکت پشمبافی گلنثار با قابلیت تولید نخ ، رنگرزی متنوع الیاف، نخ و پارچه و ماشین آلات بافندگی بروز و مدرن پیکانول و با بهره گیری از خط کامل تکمیل پارچه توانسته است تمامی نیازهای مد نظر مشتریان را در راستای ارائه پارچه هایی با طرح و رنگ متنوع و با کیفیت جهانی  برآورده سازد.

با تنوع مواد اولیه مصرفی شامل پشم ، ویسکوز، پلی استر، کتان ، لایکرا ، شرکت توانسته با تولید نخ با درصدهای مختلف مخلوط ، خصوصیات فنی و کیفی متنوعی را در سبد محصولات خود فراهم کرده و محصولاتی در رنج وزنی 250- 500 گرم در متر را تولید کند.

. همچنین دفتر طراحی با نیروهای توانمند و مستعد آشنا با اصول طراحی ،  کالیته های متنوعی را با طرح های به روز و تنوع رنگ جهت ارائه به مشتریان ایجاد کرده اند.

در کنار تنوع طرح و رنگ ، کیفیت بالای پارچه تولیدی یکی از دغدغه های اصلی شرکت می باشد ، واحد کنترل کیفیت مجهز به تمامی تجهیزات آزمایشگاهی جهت تست خصوصیات کمی و کیفی  مواد اولیه ، نخ و پارچه تولیدی بر اساس استانداردهای بین المللی شرایط برای تولید پارچه با کیفیت را فراهم کرده است.

خط مشـی شـرکت گـل نثـار

* تولید پارچه های با کیفیت (تحت برند عالیجناب) در راستای سیاست مشتری مداری شرکت

* ارائه کالیته های فصلی مطابق با طرح و رنگ های جدید جهت برآورده کردن نیازهای روز مشتریان

* ارائه محصولات جدید و ایجاد تنوع بیشتر در سبد محصولات شرکت

* ارائه برنامه هایی در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت برای ارتقا سلامت و شرایط کاری پرسنل ، کاهش آلودگی های زیست محیطی ، اشتغالزایی و آموزش نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی

* توجه به بازار داخلی جهت تامین تمامی مواد اولیه مورد نیاز شرکت در راستای تقویت تولید داخلی و کاهش چشمگیر حجم واردات مواد اولیه

* حفظ و ارتقا کیفیت محصولات تولیدی مطابق با استاندارد های بین المللی

چشـم انـداز شـرکت گـل نثـار 

افزایش سهم  تولید شرکت در بازار داخلی تا 90% و افزایش سهم صادرات تا 40% ظرفیت تولید به عنوان تولید کننده پارچه های رسمی و ارتقا جایگاه برندهای شرکت بالاخص عالیجناب به عنوان برند باکیفیت در بازار داخلی و بازارهای هدف صادرات می باشد.

تاریـخچه شـرکت 

1366    تاسیس شرکت

1370     معرفی به بازار ایران به عنوان تولیدکننده پارچه های کت و شلوار مردانه

1378    ثبت رسمی برند عالیجناب برای پارچه های کت و شلواری

1384   دریافت گواهینامه ایزو  ISO9001

1385   تغییر اساسی خط بافندگی با خرید اولین سری از ماشین های ایرجت از شرکت معتبر پیکانول

1398   اضافه شدن خط کامل ریسندگی الیاف بلند به خطوط تولیدی شرکت

1395   توسعه فضای زیر ساخت شرکت با اضافه کردن ماشین الات جدید به خط تکمیل و افزایش ظرفیت تولید

1380    ارتقا واحد تصفیه پساب شرکت با اضافه کردن واحد های RO جهت بازیابی درصدی از آب تصفیه شده به خط تولید

1385     اجرای طرح بهینه سازی مصرف انرژی ، برق ، آب

1385     اجرای طرح اتوماسیون ماشین الات رنگرزی و تکمیل

1393    اجرای طرح توسعه خط بافندگی با اضافه کردن ماشین آلات بافندگی ایرجت و راپیری پیکانول

1399   طرح بهینه سازی و ارتقا واحد تصفیه پساب در جهت به صفر رساندن میزان پساب خروجی شرکت

1366
1370
1378
1380
1384
1385
1386
1388
1393
1395
1398
1399
تاسیس شرکت
معرفی به بازار ایران به عنوان تولیدکننده پارچه های کت و شلوار مردانه
ثبت رسمی برند عالیجناب برای پارچه های کت و شلواری
ارتقا واحد تصفیه پساب شرکت با اضافه کردن واحد های RO جهت بازیابی درصدی از آب تصفیه شده به خط تولید
دریافت گواهینامه ایزو ISO9001
تغییر اساسی خط بافندگی با خرید اولین سری از ماشین های ایرجت از شرکت معتبر پیکانول
اجرای طرح بهینه سازی مصرف انرژی ، برق ، آب
اجرای طرح اتوماسیون ماشین الات رنگرزی و تکمیل
اجرای طرح توسعه خط بافندگی با اضافه کردن ماشین آلات بافندگی ایرجت و راپیری پیکانول
توسعه فضای زیر ساخت شرکت با اضافه کردن ماشین الات جدید به خط تکمیل و افزایش ظرفیت تولید
اضافه شدن خط کامل ریسندگی الیاف بلند به خطوط تولیدی شرکت
طرح بهینه سازی و ارتقا واحد تصفیه پساب در جهت به صفر رساندن میزان پساب خروجی شرکت

واحـــدهـای تولیــدی 

ریــسندگی

 

خط ریسندگی رینگ با ماشین آلات مجهز توانایی تولید رنج وسیعی از نخ های مورد نیاز با جنس و نمره را دارا می باشد. این خط در سال   1397  به خطوط تولید کارخانه اضافه شده است .

در راستای حساسیت شرکت به کیفیت مواد اولیه ، الیاف مصرفی از شرکت های معتبر خریداری و بعد از بررسی و تایید توسط واحد کنترل کیفیت جهت مصرف به واحد ریسندگی ارسال میگردند.

بـافنـدگی

 

 واحد بافندگی مجهز به ماشین بافندگی مدرن پیکانول ایرجت و راپیری می باشد و ظرفیت تولید 5 میلیون متر پارچه در سال را دارا می باشد. با توجه به حجم تولید این واحد ، علاوه بر نخ های تولید شده توسط ریسندگی شرکت ، بخشی از نخ های مصرفی نیز از شرکت های داخلی و خارجی  شناخته شده خریداری و تامین میگردد.

ماشین های پیکانول با راندمان تولید بالا پارچه را با کیفیت مناسب  به صورت سفید و طرح رنگی مطابق با طرح ارائه شده از دفتر طراحی می بافند.

رنگــرزی

 

بخش رنگرزی مجهز به انواع ماشین آلات رنگرزی الیاف، تاپس ، نخ و پارچه بوده و لذا با توانمندی و تنوع بالا جهت رنگرزی انواع محصولات نساجی ، شرایط خیلی خوبی را برای ایجاد طرح های جدید و خطوط تولید متنوع در شرکت فراهم کرده است.

رنگهای و مواد مصرفی این واحد از شرکت های معتبر خریداری و با اجرای پروژه بهینه سازی ، میزان مصرف آب و انرژی این واحد بسیار کم و بهینه شده است . همچنین  پساب رنگرزی نیز در واحد تصفیه پساب ، تصفیه شده و حجم بالایی از آن مجددا جهت مصرف به خط تولید بازمیگردد. ماشین آلات متنوع ، به روز با سیستم اتوماسیون ، آزمایشگاه مجهز و متخصصین مجرب از توانمندی های این بخش تولید می باشد.

تکمیــل

 

بخش تکمیل شرکت پشمبافی گلنثار یکی از مجهز ترین خطوط تکمیل در سطح ایران بوده و یکی از بهترین ها جهت تکمیل پارچه های فاستونی برای پارچه های کت و شلوار می باشد.  بخش تکمیل مجهز به انواع ماشین آلات تکمیل خشک و تر پارچه بوده  و تنوع ماشین آلات امکان شستشو ، خشک کردن و تثبیت ابعادی پارچه ، ریلکس کردن پارچه ، بهبود زیردست و  امکان انجام تکمیل های جانبی مثل تکمیل نانو ، ضد آب و روغن ، لیمنه را فراهم کرده و از طرف دیگر با کمک ماشین تراش و دکاتور و سوپر فینیش امکان ارائه پارچه با زیردست عالی را فراهم می کنند.

در کنار خطوط تولیدی واحد طراحی ، کنترل کیفیت ، رفوگری و کنترل پارچه ، تصفیه پساب ، فنی و مهندسی و تحقیق و توسعه به ارتقا سطح کیفیت محصول تولیدی و بهینه سازی خط تولید کمک کرده اند.

کنتــرل کیـفیـت 

 

واحد کنترل کیفیت در سه بخش زیر کنترل محصولات را مطابق با دستورالعمل های استاندارد ملی و  بین المللی ( ISO ، ASTM و AATCC ) و با تجهیزات مدرن آزمایشگاهی انجام داده و به حفظ کیفیت محصولات در حد بالا کمک می کند

کنترل مواد اولیه (شامل الیاف، نخ و مواد شیمیایی )

کنترل محصولات میانی ( کنترل محصول در جایگاه های مختلف خط تولید )

کنترل محصول نهایی

علاوه بر کنترل صورت گرفته در مراحل مختلف ، در بخش رفوگری و کنترل نهایی ، علاوه بر کنترل و درجه بندی پارچه تولیدی بعضی از عیوب سطح پارچه برطرف میگردد.

طــراحی 

 

این واحد با کمک نرم افزارهای طراحی پارچه و نیروی متخصص و با تجربه آشنا با طرح و رنگ ، کالیته های متنوعی را برای ارائه به مشتری آماده می کنند.

فنــــی 

این واحد با اجرای برنامه های دوره ای تعمیرات نگهداری ماشین آلات و تعمیرات مقطعی ، ماشین آلات را در سطح بهینه کارایی نگه داشته و مانع از توقفات مقطعی در خط تولید میگردد.

همچنین برنامه های راه اندازی و نصب ماشین آلات جدید توسط تیم متخصص و با تجربه این واحد اجرا میگردد.

فهرست